مشاوره در زمینه استراتژی های سازمان

نرم افزار رتبه بندي استراتژي منابع انساني راديكال


دقايقي به مفهوم هماهنگي فكر كنيد. فرهنگ لغت، هماهنگي را در كنار هم قرار دادن مناسب قطعات و بخش ها تعريف كرده است. به عنوان مثال يك اتومبيل زماني به خوبي كار مي كند كه قطعات آن سر جاي خود قرار گرفته باشند و با بقيه اجزا و قطعات هماهنگ و متناسب باشند. . اين مفهوم در مورد فعاليت هاي منابع انساني نيز كاربرد دارد. فعاليت هاي منابع انساني زماني كاربرد دارند كه ارتباط درستي بين آنها و استراتژي سازمان برقرار باشد. به عنوان مثال، سيستم پاداش هنگامي بيشترين كارايي را داراست كه با ساير سيستم هاي منابع انساني و اهداف استراتژيك هماهنگ و همسو باشد. سازمان ها مي توانند تغييراتي در استراتژي رقابتي خود داشته باشند. مهم اين است كه بتوان استراتژي منابع انساني مناسب با اين تغييرات را براي سازمان پيشنهاد داد.

مهمترين پيشنهاد نرم افزار مديريت استراتژي راديكال به سازمانها اين است كه با توجه به اهميت نيروي انساني در هر سازماني، هماهنگي بين استراتژي هاي منابع انساني و استراتژي هاي كلي شركت را سرلوحه برنامه هاي خود قرار دهند . هدف از اين نرم افزار ، اولويت بندي استراتژي هاي منابع انساني متناظر با ساير استراتژي هاي تعيين شده توسط مديران سازمان مي باشد .

جهت مشاهده امكانات نرم افزار و خريد نرم افزار كليك نماييد

+ نوشته شده در شنبه 15 مهر 1396ساعت 11:38 توسط مسلم محمدنژاد | | تعداد بازدید : 1

نرم افزار مديريت منابع انساني راديكال

امروز مديريت پرسنل و تصميم‌گيري براي استخدام، آموزش، غيبت، مرخصي، ماموريت ، حقوق و دستمزد و... جزء مهم‌ترين منابع سازماني و عامل تمايز از رقبا محسوب مي‌شوند. سيستم مديريت منابع انساني راديكال با كاربري ساده و بسيار آسان براي ثبت اطلاعات پرسنلي، حضور و غياب و حقوق و دستمزد بصورت يكپارچه مي باشد. اين نرم افزار با هدف جمع‌آوري اطلاعات جامع و كامل پرسنل سازمان و انجام كليه امور مربوط به آنها در سازمان‌ها طراحي شده است.

جهت مشاهده امكانات نرم افزار و خريد كليك نماييد.


+ نوشته شده در شنبه 15 مهر 1396ساعت 11:37 توسط مسلم محمدنژاد | | تعداد بازدید : 1

تعريف مدل استراتژي

اصطلاح مدل استراتژي در زمينه هاي مختلف ظاهر مي شود. اگر چه مشخصه يك مدل استراتژي بسته به ماهيت مدل به شدت متفاوت است ، اما تعريف پايه اي از چنين مدل در تمام صنايع و بخش ها يكسان است. كسب و كارهاي كوچك بسته به ماهيت مشاغل و نوع مدل استراتژي مورد نياز آن كسب و كار از اجراي تعدادي از مدل هاي استراتژي بهره مند مي شوند.

مدل استراتژي

تعريف “مدل استراتژي” در خود اصطلاح وجود دارد. اساسا، يك مدل استراتژي، يك طرح استراتژيك يا مدل است كه براي بهبود يك فرآيند طراحي شده است. سازمان ها از مدل هاي استراتژي براي بهبود عمليات و رسيدن به اهداف خود استفاده مي كنند. توسعه چنين مدلي نياز به شناسايي اهداف كليدي سازمان دارد، شناسايي اجزاي كليدي از نقطه شروع تا رسيدن به اهداف كليدي منجر مي شود و باعث ايجاد راه هايي براي به حداكثر رساندن روند براي خروجي مطلوب و دستيابي به اهداف كليدي سازمان مي شود. مدل هاي استراتژيك داراي پيچيدگي هاي مختلفي هستند.

انواع مدل هاي استراتژي

انواع بي شماري مدل استراتژي وجود دارد. چنين برنامه هايي بيشتر در كسب و كار و امور مالي وجود دارد، هرچند كه در برنامه نويسي كامپيوتر، پروسه هاي علمي و غيره هم نيز ظاهر مي شود. دو نوع اساسي مدل استراتژيك وجود دارد: پايه اي و پيچيده.در مدل هاي پايه اي تعداد اجزاي سازنده شامل حداقل از پنج جزء مي باشد. اجزاء در چنين مدلهايي عبارتند از: مصرف كننده، خواسته هاي بازار، فرايند توليد و توزيع. مدل هاي استراتژيك پيچيده شامل چندين جزء مي شوند و نه فقط يك فرايند مستقيم مانند توزيع يا توليد، بلكه كل مدل عملياتي يك شركت، از جمله ارزش هاي تجاري، منابع موجود، تحليل استراتژيك و غيره مي باشد.

مدل استراتژي در كسب و كار كوچك

كسب و كارهاي كوچك ممكن است از اجراي مدل هاي مختلف استراتژي بهره مند شوند، كه ابزاري براي تعيين اندازه گيري موفقيت يك فرآيند كسب و كار را ايجاد مي كند و امكان بازنگري منظم را فراهم مي كند. به طور معمول غير مستقيم يك مدل استراتژي كسب و كار اجازه مي دهد تا يك شركت با بودجه محدود بتواند به دقت به فعاليت هاي تجاري نظارت داشته باشد و موفقيت و يا شكست خود را ارزيابي نمايد. براي مثال در يك گاراژ تعمير خودرو ممكن است يك مدل استراتژيك براي مقرون به صرفه بودن در جايگزيني كربورترها را اجرا كند، شناسايي عناصري مانند هزينه پرداخت شده به مشتريان ، هزينه قطعات و كار مورد نياز مي باشد. اگر اين روند هدف كسب و كار را برآورده نمي كند، اجزاي مدل استراتژيك به صراحت نشان مي دهد كه كجا پول از دست رفته و چگونه اين زيان بايد تصحيح شود، مانند خريد قطعات ارزان تر. يك مدل استراتژيك به كسب و كار كوچك در بودجه كلي خود كمك مي كند در حالي كه اهداف و هدف نهايي موسس يا صاحبان آن پيروي از اخلاق تجاري مي باشد.

ايجاد يك مدل استراتژي

بسياري از شركت هاي مشاوره اي در ايجاد مدل استراتژي كمك مي كنند. يك كسب و كار كوچك با دانش كمي از چنين فرايندي مي تواند با چنين شركت هايي در توسعه يك مدل استراتژي مبتني بر اهداف و ابزار كسب و كار كار كند. برخي از اين شركت ها كسب و كار كوچك خود را تشكيل مي دهند. نظريه پردازان و استادان كسب و كار نيز الگوهاي مدل استراتژي را يا آنلاين و يا در كتاب هاي استراتژي كسب و كار ارائه مي دهند. صاحبان يا مديران كسب و كارها ممكن است چنين مدلهايي را دانلود يا خريد كنند و از قالب آنها براي ايجاد يك مدل مناسب براي نيازها و ماهيت كسب و كار خود استفاده كنند.


+ نوشته شده در شنبه 15 مهر 1396ساعت 11:37 توسط مسلم محمدنژاد | | تعداد بازدید : 1

نمونه تجزيه و تحليل SWOT براي خرده فروشي

شركت هاي خرده فروشي، مانند ساير شركت ها، اغلب از تجزيه و تحليل SWOT (نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهديدات) براي ارزيابي كسب و كار خود استفاده مي كنند. تجزيه و تحليل SWOT براي خرده فروشي، نگاه دقيق به نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهديدات خرده فروش است. رقبا اصلي در بازار. نقاط قوت و ضعف عوامل دروني در نظر گرفته مي شوند كه يك خرده فروش روي آنها كنترل بيشتري دارند. فرصت ها و تهديدها عوامل بيروني هستند كه موقعيت هاي مثبت و منفي را به طور مداوم با خرده فروشان مواجه مي كنند.

نقاط قوت

اولين گام در انجام تجزيه و تحليل SWOT براي خرده فروشي مستلزم شناسايي نقاط قوت خاص است. يكي از نقطه هاي قوت احتمالي ممكن است حمايت مالي خرده فروشان باشد، به اين معني است كه سرمايه و دسترسي به وام هاي بانكي زيادي براي آنها وجود دارد. قدرت ديگر ممكن است قيمت كمتري باشد كه عمده فروشان به خرده فروشان مي دهند. علاوه بر اين، شركت خرده فروشي ممكن است در مقايسه با ساير خرده فروشان محصولات منحصر به فرد ارائه دهد. به عنوان مثال، يك فروشگاه لباس ممكن است لباس هاي با كيفيت بالا اما كمي معيوب را با قيمت پايين به فروش برساند. در هر مورد، يك خرده فروش بايد ليستي از تمام نقاط قوت خود را در برابر رقباي اصلي تهيه نمايد.

نقاط ضعف

هنگام گزارش ضعف ها، فروشگاه خرده فروشي يا شركت بايد با ضعف هاي قابل لمس شروع كند. به عنوان مثال، از طريق تحقيقات در بازار، خرده فروشي ممكن است كشف كرده باشد كه داراي يك نام تجاري نامناسب نسبت به رقبا اصلي است. خرده فروش ممكن است هويتي نداشته باشد. به عنوان مثال، فروشگاه ممكن است مارك هاي ارزان و گران قيمت را با هم به فروش برساند. اين ممكن است همراه با فقدان خدمات مناسب به مشتري باشد. اساسا فروشگاه هيچ مزيت رقابتي ندارد كه آن را جدا از ساير خرده فروشان ديگر كند. خرده فروشان بايد تمام ضعف ها را فهرست كنند سپس بهبود را در صورت نياز انجام دهند.

فرصت ها

گام ديگري در تجزيه و تحليل خرده فروشي SWOT شناسايي فرصت هاي كليدي در بازار است. فرصت هاي زيادي وجود دارد كه يك خرده فروش مي تواند از طريق نيروي فروش و تحقيقات در بازار خود پيدا كند. بر طبق Quickmba.com، يك سايت مرجع كسب و كار آنلاين، فرصت ها مي توانند نياز مصرف كننده را بدون نياز داشته باشند. فرصت ها مي توانند شامل يك نياز مصرف كننده باشد كه بدون توجه رها شده است. به عنوان مثال، يك شركت كوچك طراحي وب ممكن است در صورت نياز مشتريان به خدمات مشاوره اي فرصتي براي افزودن اين خدمت را داشته باشد. يا يك شركت خرده فروشي ممكن است فرصتي براي خريد يك خرده فروش كوچكتر براي افزايش سهم در بازار داشته باشد.

تهديدات

خرده فروش مي تواند از طريق تجزيه و تحليل SWOT برخي از تهديدات را شناسايي كند. تهديد مي تواند شامل كاهش تقاضاي مصرف كننده، ركود اقتصادي، جنگ قيمت در ميان رقبا كليدي يا حتي افزايش رقابت باشد. حتي تغيير در عادت هاي خريد مي تواند يك تهديد جدي براي يك خرده فروش باشد. به عنوان مثال، زماني كه مردم شروع به مهاجرت به حومه شهرها در دهه هاي ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ كردند، خرده فروشان مركز شهر، كه شيوه سنتي خريد را نشان دادند، تحت تأثير قرار گرفتند.

استفاده از SWOT

خرده فروشان نبايد فقط نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهديدات خود را شناسايي كنند؛ همچنين آنها بايد از ليست خود براي توسعه استراتژي هاي بازاريابي مختلف استفاده كنند. اين كار با تطبيق يك متغير داخلي انجام مي شود مانند نقاط قوت، يا يك متغير خارجي مانند فرصت ها. به عنوان مثال، صاحب فروشگاه زنجيره اي ممكن است تيم بازاريابي قوي داشته باشد – قدرت – به طوري كه او ممكن است فرصت افزايش فروش و سود از طريق فروش اينترنتي را بتواند داشته باشد.

+ نوشته شده در شنبه 15 مهر 1396ساعت 11:36 توسط مسلم محمدنژاد | | تعداد بازدید : 1

چرا تجزيه و تحليل SWOT انجام مي شود؟

SWOT به نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهديدها اشاره دارد. تجزيه و تحليل SWOT فرآيندي است كه تيم مديريتي عوامل داخلي و خارجي كه بر عملكرد آينده شركت تاثير مي گذارد را شناسايي مي كند. نقاط قوت و ضعف شركت عوامل داخلي است. فرصت ها و تهديدها با عوامل خارجي خارج از سازمان برخورد مي كنند - عوامل محيطي. تجزيه و تحليل SWOT به عنوان بخشي از فرايند برنامه ريزي كلي شركت انجام مي شود كه در آن اهداف مالي و عملياتي براي سال آينده تعيين مي شود و استراتژي هايي براي رسيدن به اين اهداف ايجاد مي شود.

استفاده موثر از منابع

هر شركت - حتي بزرگترين آنهايي كه بر بازارهايشان غالب هستند - داراي عرضه محدودي از نيروي انساني، ظرفيت توليد و سرمايه مي باشند. ارزيابي نقاط قوت شركت كمك مي كند تا تعيين كند كه چگونه اين منابع را به گونه اي تخصيص دهد كه به حداكثر توان بالقوه رشد و سودآوري درآمد منجر شود. تيم مديريتي بررسي مي كند كه شركت كجا مي تواند به طور موثر رقابت كند. شركت اغلب كشف مي كند كه داراي توانايي هاي رقابتي است كه در گذشته به طور كامل مورد استفاده قرار نگرفته است.

بهبود عمليات

هنگامي كه تيم مديريت به نقاط ضعف شركت نگاه مي كند، اين امر به دليل نقص هاي گذشته در عملكرد نيست. بلكه به منظور شناسايي مهم ترين نقاطي كه نياز به بهبود به منظور كسب و كار موثر در رقابت را دارد مي باشد. ارزيابي واقع بينانه از نقاط ضعف نيز مانع از اشتباهات استراتژيك مانند ورود به بازار با محصولاتي پايين تر از آنچه كه رقبا ارائه مي دهند مي باشد. بهبود مستمر در تمامي زمينه هاي عملياتي شركت، يك جنبه مهم در پيشي گرفتن از ساير رقبا مي باشد.

نقاط ضعف كنوني مي توانند - و بايد - به نقاط قوت آينده تبديل شوند.

كشف فرصت ها

رشد در كسب و كار نيازمند جستجو در فرصت هاي جديد از جمله گروه هاي جديد مشتري بالقوه، توزيع محصول گسترده تر، ايجاد دسته هاي جديدي از محصولات و خدمات و گسترش جغرافيايي مي باشد. در تجزيه و تحليل SWOT تيم مديريت، فرصت هاي در حال ظهور را براي بهره گيري از آن در حال حاضر شناسايي مي كند و تلاش مي كنند تا فرصت هاي بلند مدت را پيش بيني كنند، بنابراين مي توان از زمان پيش بيني برنامه ريزي اوليه براي ورود به بازار در زمان مناسب استفاده كرد.

در معرض خطرات

تهديد در تجزيه و تحليل SWOT يكي ديگر از اصطلاحات خطر است - وقوع خارج از كنترل شركت كه مي تواند تاثير منفي بر عملكرد داشته باشد. شركت ها با تهديدات فراواني كه از رقباي مستقيم منجر مي شوند مواجه هستند. تغييرات در محيط نظارتي مي تواند تاثير منفي بر عملكرد داشته باشد. سليقه مصرف كننده مي تواند به طور ناگهاني تغيير كند مانند زماني كه يك ركود اقتصادي موجب مي شود مصرف كنندگان تمايل به خريد كالاهاي لوكس نداشته باشند. تجزيه و تحليل SWOT كمك مي كند تا يك شركت بتواند بهتر براي آنچه كه در محيط خارجي اتفاق مي افتد آماده شود.

موقعيت رقابتي

بسياري از شركت ها يك فرم تجزيه و تحليل SWOT بر روي رقبا اصلي خود دارند. تيم مديريت به همراه اطلاعاتي از تجزيه و تحليل SWOT شركت ، تصويري از چگونگي موقعيت شركت خود را در برابر رقبا بدست مي آورد. اين شركت مي خواهد ضعف هاي رقباي خود را با نقاط قوت خود مورد حمله قرار دهد. اين بسيار شبيه برنامه ريزي بازي در فوتبال است - تلاش براي تعيين موقعيت جايي كه تيم مخالف آسيب پذير است. در تجزيه و تحليل SWOT نشان مي دهد كه يك شركت حتي قدرتمند داراي ضعف هايي است كه مي توان آن را مورد سوء استفاده قرار داد.

+ نوشته شده در شنبه 15 مهر 1396ساعت 11:35 توسط مسلم محمدنژاد | | تعداد بازدید : 1